יום שישי, 28 באפריל 2017

האלבום החדש של קאשמיר קאט "9"

9 album.jpg
עטיפת האלבום



קאשמיר קאט הוא מוזיקאי ומפיק שהוציא היום את אלבום הבכורה שלו "9" וכלל בתוכו שמות די מכובדים כמו דה ויקנד, סלינה גומז, קהלני, טי דולה סיין ועוד. החלטתי לשמוע את האלבום גם בגלל שהוא כולל בתוכו אמנים שאני אוהב, וגם כי קאשמיר ידוע כמפיק מוערך וטוב ששמעתי כמה דברים שלו בעבר שדי אהבתי. ואני חייב לציין שזה אלבום מעולה! יש בו נגיעות PC וסיינת' והוא מאוד אווירתי וכיפי. Trust nobody עם סלינה אמנם לא שיר חדש (וסיכוי די גדול שרובכם תכירו אותו כי הוא די הצליח) אבל עדיין מרגיש לי די כיפי ומרענן גם כשאני שומע אותו כרגע. Love incredible עם קאמילה קאבלו שיר שמארח בתוכו עוד מפיק, שהוא אחד האהובים עלי, ושמו סופי, ואין ספק שהוא מורגש שם ולרמות שהשיר לא ברמה יותר מדי גבוהה הוא כן נחמד ממש ומשתלב יופי כחלק מהאלבום. התבאסתי שהשיר עם קהלני "Night Nihgt" כ"כ קצר ובעצם אינטרו לאלבום אבל בכל זאת חיבבתי את זה! קהלני תותחית והיה יכול להיווצר שיר ברמה הרבה יותר גבוהה, אפילו להיט, אם הוא היה מכוון איתה לשיר פרנדלי כמו שהוא כיוון עם סלינה וקאמילה. 
ההילייט של האלבום כמובן זה השיר עם אריאנה, קוראים לו "Quit"והוא נשמע מאוד אבל מאוד נוסטלגי בהווי שלו אבל הדרופ האדג'י מאזן אותו והופך אותו גם לנוסטלי ומיושן וגם לחדש ומרענן. שיר שאותי באופן אישי ריגש גם בהגשה שלו וגם במילים עצמם. אריאנה זמרת טובה, ואין ספק שהשיר הזה יושב עליה כמו כפפה. היא לגמרי העבירה אותו. ההילייט של האלבום הזה, ולדעתי, הולך להיות גם אחד השירים הכי יפים שיצאו השנה.
האהבה שלי למו היא בלתי ניתנת להסבר. מו היא זמרת דנית שמתארחת בשיר "9 After Coachella" אותה בטח תכירו מ-Lean on שנחשב לאחד הלהיטים הגדולים העשור, או Cold water עם מייזור לייזר וג'סטין ביבר. באמת שלפעמים אני לא יכול לסבול אותה כמו בשיתוף פעולה שלה ושל ביבר, לדוגמה, ובכללי יש לה קול ממש אבל ממש מעצבן לפעמים כי הוא די דומיננטי (בעבר הוא עוד היה נסבל כי הוא השתלב יופי בשירים הישנים שלה, אבל אני בהרבה פחות אוהב אותו כיום משום מה) ואיך שהוא השיר הזה דווקא בלט לי ממש לטובה באלבום. כמובן שאני בטוח שזה בגלל סופי שהתארח בשיר ונתן את הדגש הכי ברור שיכל לתת כ-"סופי" והחותם שלו בשיר מורגש ברמות. מי שמכיר את סופי וישמע את השיר, ידע בדיוק על מה אני מדבר. בשיר הזה אהבתי את מו. השיר עם דה ויקנד די מפתיע כי דה ויקנד לאחרונה מנסה ליצור דברים מאוד פרנדלים וחברותיים, אבל השיר הזה הולך לכיוון אחר. הוא מאוד מאוד לרקע, ודווקא השיר הזה בעיני לא היה צריך להיות ככה ארוך ויכל להיות אחלה אינטרו קצר. הוא אווירתי וטוב כשיר קצר. רצועה אקספרימנטלית שממש תפסה אותי כי זה הכי סופי בעולם זה "Victoria's doll" שממש היה לי כיף להאזין. השיר האחרון באלבום הוא עם ג'נה איקו, שאף פעם לא עפתי עליה, אבל גם פה נעשתה עבודה מאוד דומה לעבודה שנעשתה עם אמניות אחרות באלבום. מאוד פי סי, מאוד לא היא, ודווקא ה-180 מעלות האלו יצר שיר די פושר בתוצאה הכללית שלו על אף שזה היה די מעניין. R&B פיסי כזה שאני בטוח שאם זמרת אחרת הייתה שם ואם היו הופכים את השיר לפחות אווירתי וליותר משהו קאצט'י אולי היה יכול להיווצר פה אחד השירים היפים באלבום. נשארו שני שירים שטרם דיברתי עליהם, שהאחד Europa pools שמאוד חיוני לאווירה של האלבום. אם תשמעו אתם תבינו אותי.. גם רצועה אקספרימנטלית שנותנת טעם לאלבום שכזה. והרצועה הנוספת פחות תפסה אותי ואין לי יותר מדי מה להגיד עליה, השיר עם Ty dolla שלאחרונה אני רואה אותו כמעט בכל שיר אפשרי, זה פחות הסגנון שלי, אבל אני בטוח שיש אנשים שיצליחו להתחבר לזה דווקא. זה לא רע אבל פשוט לא אני בכל אופן. לשיר קוראים Infinite stripes לאלו שינסו


CASHMERE CAT


לפעמים אני מחפש אלבומים שכל השירים בו יתחברו לי מוזיקלית ואני שמח שיצא לי להיחשף לאלבום הזה. הוא לא מצטיין וזה לא שאני עף על כל שיר ושיר, אבל כאלבום הוא לגמרי מתפקד ונורא כיף לשים אותו ברקע. הוא מאוד אלסטי ומאוד כיפי, ויש בו כמה שירים חזקים כמו השיר עם מו שציינתי, השיר עם אריאנה וגם השיר של קאמילה די כיפי ביחד עם זה של סלינה. עבודה מעולה בסה"כ ואין ספק שאשמח לשמוע חומרים עתידים של קאשמיר.

אין תגובות :

הוסף רשומת תגובה